lauantai 10. toukokuuta 2014

viikonlopun houkutukset

Jokainen laihuttaja tietää sen, kuinka usein viikonloppuisin homma kaatuu kasaan. Kun ei ole samanlaista rytmiä, kuin arkena, on helppo ns. sortua syömään kaikkea lähellä olevaa hyvää.

Me käytiin tänään perheen kanssa syömässä. Jokainen muu otti hampurilaisen ja ranskalaisia. Mitä mä otin? Lohta ja bataatteja. Tiedän että ravintolassa syöminen, ei oo laihduttajalle välttämättä parhain vaihtoehto. Mutta minkäs teet. 
Hyvää oli! Vaikkakin teki niin mieli ottaa kanahampurilainen! En tiedä, teinkö tässä hyvän ratkaisun, vaiko olisiko se ollut se ja sama.

Olen kuitenkin iloinen, etten sortunut siihen "perushamppariin". Join Coca Cola Zeroa. Oon itse ollut aina silleen "en juo mitään zero-lighteja, koska niissä on paljon muita aineita!" Kun sokerihan niistä on otettu pois. Joo... se on totta. Mutta ehkä mä kuitenkin vaihdan sokerittomaan limuun. Juon siis limuja vain harvasen viikonloppu, eli en usein.

Sitten karkkipäivän uunemiin... Valitsin 70% fazerin tummaa suklaata. En pysty jättämään kaikkea hyvää pois, mutta tää oli edistysaskel. Puolet pienempi levy & puolet terveellisempi. Jos siis vertaa fazerin tavalliseen siniseen. Mulle karkit (hedelmäkarkit tms.) ei ole koskaan ollut mikään suuri haaste. Ei mun tee edes mieli. Mutta SUKLAAA!!! oi suklaa! Jokin siinä vetää. Sitten jätskit, pullat, limut, kakut... Ne sitten taas vie kielen. Mutta oon sentään iloinen, että suurinosa karkeista ei maistu musta hyvälle! :)

No onko tämä tumma suklaa, sitten yhtään parempaa? Olen lukenut että jos se on yli 70% niin silloin se on "hyväksyttävää". Haha, tiedätte mitä tarkoitan. Toivotaan sitten niin!

Mitä muuta oon tänään ahminut? No jääteen join. Mentiin aamulla kahville äidin kanssa, valitsin kaakaon sijasta jääteetä. En tiedä jääteesta, onko se sitten epäterveellistä. Hope not, koska sen valitisin äkkiseltään.

Ja tietenkin aamupuuro mansikoilla! Nams...

Sitten euroviisujen kunniaksi, äiti ja iskä paistaa vielä patonkia. Siitä pysyn erossa, vaikka mun tekee niiiiiiiiin mieli! Mutta itsekuria, itsekuria. 
Itse teen salaattia, vesimelonia ja fetaa. Se saa korvata ton patongin :)

Huomenna on juhlapäivä, nimittäin äitienpäivä. Saa nähdä, kun tapaa sukulaisia, että miten pysyy näpit erossa herkuista. Mennään varmaan ravintolabuffettiin... Miten osaan valita ne terveellisimmät? No, sellasta sitten huomenna.

Ensi viikko pelottaa... Niin kiireinen tulee olemaan! Mun täytyy nytkin mennä lukemaan kokeisiin!... Mielummin vaikka tekisin lihaskuntoa, mutta koulu on hoidettava.
Kesälomaa odotellessa...


Näillä tunnelmilla jatkamaan :P

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti