sunnuntai 22. helmikuuta 2015

Proteiinipatukoiden erot

Täytyy sanoa, että nyt uuden kuntokuurin alkaessa, mä olen vähän vältellyt proteiinipatukoita. Aikaisemmin niitä saattoi mennä viikossa vaikka kuinka monta... Ne oli vähän niin kuin suklaapatukoiden korviketta.
Tässä vaiheessa voisin sanoa oman lempipatukkani: FitFarmin Fitbar suklaa.
Siis se maku... AH! En voisi ikinä sanoa, että protskpatukka maistuisi suklaapatukalta, mutta tämä oli jo lähellä. Olin kyllästynyt pahviin, niinpä päätin, että tää on se mun vakkari.
 
Nyt kuitenkin uuden kuntokuurin alkaessa, mä päätin, että noi kaikki ylimääräset herkuttelut jäisi pois. Näin myös protskupatukat. Toki oikeina välipaloina (eikä välivälivälipaloina...) voisin ne joskus kelpuuttaa.
Kuitenkin oon havahtunut siihen, että se SOKERIN MÄÄRÄ! Ei pelkästään fitfarmin patukoissa vaan monissa muissakin.
 
fitfarm fitbar suklaa 135kcl ja 10g sokeria
Tuossa siis puhumani patukan mulle "tärkeimmät" infot. En voi uskoa, että Jutta - "The Superdieetti Personal Trainer Urheilija..." voisi myydä tälläistä paskaa suoraansanoen. Mä oon oikeasti tosi pettynyt, sillä googlettaessani löysin toisenkin valitustekstin FitFarmin "Juustokakku" -patukasta.
 
Toinen itseasiassa tänään kohtaamani protskupatukka.
Dexal - Vanilja ja tämä oli mulle uusi tuttavuus. Olin siis siellä jalkapallopelissä ja väliajalla oli pakko haukata jotain. Tiskit oli täynnä pullia sun muuta, joten nappasin protskupatukan sen enempää tutkimatta. Kuitenkin pöytään istuessa ja protskupatukkaa ahmiessa käänsin paperia ja aha, siinäpä se hyvän maun syy...
245 kaloria, joista sokereita 22g !!!
Enhän mä siinä vaiheessa voinut tuotetta enää itsestäni pois ottaa, vaan siellä se sokerinmäärä meni mun kropassa. Oksettavaa!
Miten jotkut firmat kehtaa myydä proteeinipatukoita, mitkä pitäisi olla juuri laihduttajien ja urheilijoiden ravitseva välipala, niin sellaista epäterveellistä moskaa?
Onko nykyään protskupatukoiden ainoa tarkoitus olla proteiinitäytteisiä?
 
En tiedä.. Mutta jos joku haluaa mainostaa mulle OIKEASTI terveellistä ja HYVÄNMAKUISTA proteiinipatukkaa, olisin enemmänkin kuin iloinen.
Koska muuten noi lisät saa jäädä mun ruokavaliosta. Tottakai harmittaa, koska ne maistui ylihyviltä, mutta noh olisihan se liian hyvä juttu ollakseen totta :D
Ehkä pitää vaan mennä kaluamaan joku proteiinipatukka hylly ja etsiä se vähäsokerinen - sekä kalorinen patukka...
 


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti