perjantai 16. toukokuuta 2014

Lisää mun ruokavaliosta!!


Lupasin silloin tehdä vielä omat postaukset, ruokavaliosta & liikunnasta.
Tässä tulee vähän yksityiskohtaisempi versio mun ruokavaliosta. Kun mietin mun ruokavaliota puolitoista viikkoa sitten, en tajunnut että siihen kyllästyisi niin nopeasti!

Mun aamiainenhan on siis tähän asti ollut aina puuroa. En ota joukkoon yhtään: sokeria, voita, maitoa tms. Mitkä siis ennen kuului hyvin vahvasti mun puurolautaselle, kun söin puuroa kerran vuodessa... :D
Nyt otan joukkoon sokeritonta mehukeittoa. Kiitos isän, se syö aina puuroa tuolla mehukeitolla, niin ei tarvitse itse hankkia sitä! Kerran kokeilin puuroa raejuustolla, ei hyvä! Sitten kerran kokeilin mangososeella! Siitä tulikin mieleen mun pikkuveljen aamiainen, kun se oli vauva.. Heh.. No mutta se oli silti ihan hyvää! Mutta mehukeitto & perus kaurapuuro, on yleensä se mun aamiainen.

Mutta jos te mietitte, mikä olisi paras aamiainen, niin se on puuro. Siitä ei pääse yli eikä ympäri. Kannattaa muistaa, että puurostakin lähtee se terveellisyys pois, jos laittaa litroittain sokeria joukkoon! Ite oon päässyt siitä tavasta onneksi eroon!


Lounasta... Hmm... Yleensä syön lounaani koulussa (viikonloput ja lomat asia erikseen) Pakko kyllä kehua kouluruokaa, että meillä on aina kahta erilaista salaattivaihtoehtoa! 
Otan siis aina puoli lautasta salaattia, ja sitten muuten samalla ruokalautasmallilla.
Koulussa juon aina vettä.

Mutta jos mietitään mitä olisi parasta lounasta, niin varmaan joku mikä sisältää salaattia, kanaa, kalaa, raejuustoa... Yms. Onneksi valintoja on paljon, eli ei tarvitse joka päivä mennä samalla kaavalla!

(kiitos blogger laadun huonontamisesta!!!)

Päivällinen on sitten taas sitä, mitä kotona tarjotaan. Meillä ei ehditä jokainen arkipäivä tehdä mitään kattavaa ateriaa, valitettavasti. Mutta itse olen koittanut sisältää kaapista löytyviä kasviksia mun ateriaan! Ja niinkuin olen blogissani jo kertonut, meillä syödään vain tummia hiilarituotteita (riisi, pasta...) Näitäkin vaihtoehtoja on monia! Etsi itsellesi maukkain päivällinen vaihtoehto. Muista lautasmalli.

(Vähän american-style picture, halusin silti sisältää sen tähän. Vaalea leipä on niin valetta, se on epäterveellisestä! Valitse mielummin tumma, mutta älä syö sitäkään liikaa! Maitotuotteitakin pitää, pitää silmällä! Älä juo rasvaista maitoa! Vinkkejä löytyy monia, mutta muista itsekin käyttää omaa päätä ;)

Välipalat on sitten taas asia erikseen. Kun me ollaan erilaisia, jollekkin tulee nälkä tunnin päästä, jollekkin neljän. Mutta syömisväli pitäisi olla n.3 tuntia (riippuen liikunnan määrästä)
Välipalana itse syön välillä tummaa leipää, hedelmiä, smoothieta... Riippuu ihan päivästä ja siitä mitä tekee mieli!

Kannattaa taas muistaa että välipalavaihtoehtoja on supermonta! Marjat, hedelmät, smoothiet, munakkaat, raejuusto, jugurtit... 


Iltapala menee suunnilleen samalla kaavalla kuin välipala. Jokaisen ei tee edes mieli iltapalaa, mutta olisi suositeltavaa syödä iltapala, ettei tule niitä iltanaposteluja/yönaposteluja. 
Edelleen samalla kaavalla. Hedelmää, marjoja... Tai sitten omalta isältä opittua: ananaspaloja ja maitorahkaa! 

Tässäkin on niin monta vaihtoehtoa, että jokaiselle löytyy sopiva.


Siinä oli mun vinkkejä ja vähän mun ruokavaliosta.

Toinen postaus tältä päivältä.. Noh tätä se kipeenä olo teettää ;)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti