lauantai 2. toukokuuta 2015

Kuulumisista pohdiskeluun

Toivottavasti teidän vappu meni hyvin! Itse pidin syömisen osalta rentoa vappua, en toki syönyt herkkuja, mutta patonkia & perunasalaattia tuli vedettyä. Kohtuudessa kuitenkin ;)
Arkena olisi taas palattava siihen kunnon ruokarytmiin, sillä nyt miniloman takia taas ruokarytmit on mitä on. Mummillakin tuli käytyä ja ihanan meheitä lihapullia syötyä. Parannettavaa siis on, mutta en ota tätä vakavasti.
 
Treeneissä on tultu MA-TI-KE käytyä ja tänään olisi taas salipäivä. Siinä olisikin mun viikon treenit pulkassa ja ensi viikolla taas toivottavasti samalla tsempillä. Nyt on ns. viimeiset viikot aikaa tsempata treenien suhteen, sillä Toukokuun viimeisellä viikolla tämä tyttö lähtee matkalle ja kun palaan, on melkein heti lähtö rippileirille. Eli aikaa treenaamiseen jää siihen väliin ehkä päivä tai kaksi. Toki mä yritän ulkomailla vähän aktiivisuustasoa pitää yllä, mutta koska se on loma niin miksi ottaa stressiä kun en sieltä salille kuitenkaan pääse.
 
Kuulumisista sitten eteenpäin... Aloin taas miettimään viime postauksien myötä mun ikää. Se on joillekin niin big deal. Tai siis... Muistan blogin alkuajoilta kommentin, kun hehkutin -1kg aloitusta, niin saan kommentin kuinka tämän ikäisen ei pitäisi miettiä painoaan. Ja se on totta! Kyllähän te lukijat tiedätte, etten pidä blogissani mitään painopäiväkirjaa, koska olen 100% tyytyväinen painooni kunhan se pysyy siinä normaalilukemissa. Silloin kun ei vielä kropassa ulkoisia muutoksia näkynyt, olin tosi iloinen siitä vaakanumerosta.
 
Vaakanumeroista kommentteihin. Saan ihan livenä kuulla sitä, että "oot niin nuori, ei oo hyvä käydä kuntosalilla tekemässä isoilla painolla!", "oot niin nuori, ei sun pitäisi murehtia ulkonäköä" ja ihan blogiikin saatu kommentti: "oot niin nuori, kyllä ne kurvit vielä vartaloosi muokkautuu".  Ja mä en sano, etteikö noista mikään olisi totta! Kyllä mä sen tiedän, että 15-vuotias on vielä nuori ja monissa asioissa tosi tyhmä. Voin allekirjoittaa sen. Mutta ihmiset, joita ei yleensä kiinnosta sun asiat yhtään, niin alkaa puuttumaan sun asioihin. Se mua ärsyttää.
 
Kun mä aloitin salilla käynnin vuosi sitten, mulle oltiin salilla tosi avuliaita ja kerrottiin, että kannattaa aloittaa pienillä painoilla ja liikkeet näytettiin mulle heti alusta alkaen. Mä aloitin tosi helpolla saliohjelmalla ja tein sitä monta kuukautta. Nyt kun olen käynyt ryhmäliikunnoissa ja oppinut liikkeitä, olen soveltanut niitä mun salikäynteihin. En käy salilla kuin kerran-pari viikossa (toki poikkeudet esim. tämä viikko) ja ne treenit on oikeasti tosi löysiä, koska tiedän etten voi tehdä 110% töitä siellä, kun en yksinkertaisesti osaa. Kuitenkin koen, että on hyvä harjoitella. Ei ilman harjoittelua opi.
 
Oon kasvuiässä, mulla on elämä edessä ja muuta muiden suusta kuultua. Mä tiedän sen kaiken. Mutta tarkoittaako noi kommentit, että mun pitäisi käydä mäkkärissä ja juoda kaljaa sekä hillua kaupungilla keskiyöhön asti, että eläisin sitä teiniunelmaa? Vai enkö mä voisi käydä siellä salilla ja syödä kevyemmin, vai olenko mä heti tuhlaamassa mun nuoruuden?
 
Kyllä mä koen, että ne illanistujaiset ja kerran kolmessa kuukaudessa herkuttelut riittää mulle. En mä tarvitse mitään porukoita, joissa kokeillaan rajoja ja juodaan itsensä kaatokänniin. Miksi joskus tuntuu, että aikuiset ja muut nuoret kokee tuollaisen käytöksen enemmän "normaalimmaksi teineilyksi" ? En mä leiki mitään fitnesstyttöä koska se on tällä hetkellä muodissa. En ole edes lähelläkään mitään fitnesspelleilyä. Mä en syö kurinalaisesti, mä samalla nautin ruoasta ja elämästä, että opettelen jo varhain terveellisiä elämäntapoja.
 
No joo, en mä tarvitse sitä, että muut olisi ylpeitä siitä mitä teen. Tarvitsen sen, että olen itse ylpeä. Että mä itse tiedostan kuinka hyvää polkua tällä hetkellä kuljen. Toivon, että fiksu asenne jo näin nuorena johtaa hyvään tulevaisuuteen. Jos jotain nyt haittaa se, että jätän kaljapullon tai jäätelöannoksen välistä kun juoksen salille, niin siinäpä haittaa. Katsotaan maaliviivalla kenellä meni matka parhaiten.
 
HUH, tällaista tekstiä näin Lauantai-aamupäivään! Mä voisin nyt sitten lähteä sinne salille, tekemään MUN treeniä, ja sitä mistä MINÄ nautin! Suljen korvani ulkopuolisten kommenteilta. Kyllä me tiedetään mitä itse ollaan tekemässä.
 
ADIOOS ja hyvää viikonloppua ♥♥
 


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti