maanantai 4. tammikuuta 2016

VÄLIAIKA-TAVOITTEITA

Heipsun kaikki! 4. tammikuuta ja salit täyttyvät uuden elämäntavan aloittaneista ihmisistä. Itselläni ei ole toki varaa sanoa, sillä tein salisopimuksen 1.tammikuuta... Hehe, no kuitenkaan tämä ei mulle ihan uusi juttu ole, mutta mahtavaa nähdä kuinka monet on päättänyt ryhtyä tuumasta toimeen!
 
Mä en halua tehdä koko vuoden kattavia lupauksia tai tavoitteita. Nämä asiat mitä laitan tähän ei edes ole lupauksia. Ne on sellaisia oman mielen perällä olevia haaveita ja tavoitteita, mistä on hyvä pitää kiinni kun meinaa unohtaa miksi siellä salilla edes käy. Musta on hyvä jos jollakin on tavoitteena esim. -5kg ja tai punnerruksia määrä X, mutta itseäni ei tällä hetkellä paino tai punnerrukset motivoi tarpeeksi.
 
Mulla on aina hyvin samanlaiset tavoitteet, enkä koe, että siinä olisi mitään huonoa. Ne on ne perusasiat elämässä niinkuin syö hyvin ja liiku, mutta usein unohtaa miksi sitä tekee ja miksi se on niin tärkeää.
 
Ja niin kuin sanoin, haluan aina tehdä ajan X tavoitteet. Eli menen aina oman kouluvuoteni mukaan. Nyt lähtee kevätlukukausi, eli 2016 talvi-kevään aika pyörimään.
 
Pidemmittä puheitta tavoitteisiin, ja näitä mä sitten katson lukukauden päätyttyä, miten suoriuduin:
 
Salilla & jumpassa väh. 3 kertaa viikoittain.
 
Nyt tämä tavoite ei kuulosta vaikealta toteuttaa, koska olen lomalla. Kun koulu lähtee käyntiin taas viikon lopulla, niin varmasti tahti kiristyy ja alkaa väsyttää, eikä se salille lähtö houkuttele. Mutta koitan pitää kiinni siitä 3x viikossa. Ottaen huomioon, että koululiikuntaa mulla on 4h viikossa, niin saan onneksi sen istumisen keskelle jotain aktiivisuutta.
 
Jos olen kipeä, tai maha vaivaa, niin en ota tästä paineita. Kunhan sinne salille pääsisi joko jumppaan tai pumppaan, niin se on pääasia että siellä tulisi käytyä!
 
Ei herkkuja!!
 
Mun mielestä on aika vaikeaa asettaa melkein puoleksi vuodeksi tälläista tavoitetta. Mä en siis oleta, että syön puhtaasti pelkkää salaattia ja kanaa koko kevään.. Naah! Joten tarkemmin selitettynä tämä tavoite tarkoittaa sitä, että perus arkipäivät on mulla syömisen suhteen säännöllisiä. Ei koulussa välitunneilla kauppaan ostamaan karkkia vaan peruskouluruoka ja kotona terveellistä välipalaa. Ei myöskään viikonloppuisin pidetä mitään 2 päivän herkutteluähkyputkia, vaan jos herkuttelen suunnittelen sen etukäteen johonkin erityspäivälle. Tammikuun koitan kuitenkin pitää mahd. vähäsokerisena ja mielellään ihan herkuttomana. Ainakin nyt on pari päivää sujuneet hyvin! :D

Parrots - kuivahedelmiä ja jugurttinamuja mä rakastan. Ne ei ole yhtä epäterveellisiä kuin karkit, mutta pidemmällä tähtäimellä ei nekään terveellisiä ole. Mä olen kuitenkin in love niihin ja jos mieli tekee herkutella valitsen mielummin parrotseja ja raakasuklaata kuin taas perus irtokarkkeja. Eli pienet valinnat vaikuttavat tässäkin. Laitoin kuitenkin "säännöksi", että jos herkuttelen niin sitäkin vain max 2 kertaa kuussa.Ettei mene taas överiksi...

Hyvä olo ja positiivinen mieli

Tämä on aika klisee ja varmasti monet pyöräyttävät jo silmiään. Daa-a, kaikki haluaa olla positiivisia ja omata hyvän olon! Mutta totuushan on se, että elämäntavat vaikuttavat tähän niin paljon. Jos liikut ja syöt hyvin, olet onnellisempi kuin tekisit asiat päinvastoin. Mulla oli kuitenkin viime vuosi tosi rankka sairastumisen, lemmikin menetyksen ja sairaalakäyntien myötä, niin haluan pysyä oireettomana ja pitää mielen positiivisena. Koska stressi vaikuttaa niin paljon mun mahaan ja koulussakin on nyt stressaavaa yhteishaun ja viimeisen mahdollisuuden korottaa numeroita - takia. Koitan käydä enemmän joogassa ja pilateksessa, jotta saisin rentoutettua mieltä muutenkin kuin hikijumpassa.¨

Muut mun tavoitteista ei liittynytkään enää blogin aihepiiriin. Mutta muuten koitan saada hyvän keskiarvon ja päästä jonnekkin jatko-opiskelemaan. Mutta minne? Apua, yksi stressinaihe...

Mulla on tänään lepopäivä, sillä La&Su kävin jo treenaamassa. Huomenna olisi salipäivä, ja tänään ehkä shoppailemaan? Jeee, hyvää loppulomaa kaikille keillä sitä vielä on ja hyvää arkeen paluuta sitten niille muille! Mä palaan arkeen Torstaina ja nyt nautin viimeisistä päivistä... ♥

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti