tiistai 15. heinäkuuta 2014

vihanpurkaus

Lueskelin tuossa vanhoja postauksia, koska aloitin tämän projektin uudelleen, halusin kerätä sitä motivaatiota takaisin.
Sitten törmäsin kommenttiin, jota en olekkaan ollut huomannut:


"Siis olet oikeasti niin nuori ja oon huolissas 59kg painosta? Hyvää päivää, syö normaaleja arkiruokia ja lenkkeile.. ei tarvi laihduttaa!"

Ja tuo siis tuli postaukseen "-1kg" Tämä latisti mun tunnelmaa täydellisesti. VAIKKA, tuo postaus on yli kaksi kuukautta vanha, mä olin silloin niin iloinen yhdestä pienestä saavutuksesta.

Haluan jokaiselle, joka yhtään miettii minun painoani ja minun ikääni että HALOO! 
Tuo anonyymi ei ole ilmeisesti lukenut yhtäkään postaustani kunnolla, vaan bongannut vain ikäni ja sanan laihdutus. Minä olen kaikkia nuorten laihdutusdieettejä vastaan ehdottomasti. 
Tämähän blogi kertoo "elämäntapamuutoksesta" = Ruokatapojen muuttamisesta ja liikunnan lisäämisestä. 

Mun paino alkoi jo olemaan ylipainon rajoilla. Koska mä olen lyhyt, 60 kiloa alkaa olemaan mulla jo vähän liikaa. Ja jos nyt mietin, mua ei edes kiinnosta paino.
Mä en näytä hyvältä, mulla on paha olo. Mun oman vartaloni kanssa, ei tunnu hyvältä.
Siinä jo pari syytä, miksi mun kannattaa parantaa elämäntapojani. 

Mä olen suorasanaisesti opiskellut netistä, että millaiset on terveelliset elämäntavat. Mä luen paljon muiden blogeja ja kerään niistä vinkkejä.
Mulla on joka sekunti aivot mukana. Se on surullista, että jos nuori haluaa parantaa tapojaan, heti aletaan huolestua. Mä en jaksa enään puolustellua, sillä mä uskon, että jokainen joka on lukenut mun blogia alusta asti tarkasti, tietää, että mä en ole sellainen:
"Jätänpä ateriani väliin, kidutan itseäni juosten kuumilla helteillä".

Jos nuori tupakoi ja haluaa lopettaa sen, miksi ihmiset kannustavat häntä ja ovat tukena? Mutta kun nuori haluaa lopettaa herkut ja lisätä liikuntaa, aletaan huolestua ja valittaa? Aivan eri asioita, mitä on vaikea vertailla. Mutta se oli esimerkki, mitä jokainen saa miettiä.

Mä toivon että kommentin kirjoittaja vielä vierailisi mun blogissa ja näkisi tämän. Oon pahoillani, jos joskus suutuspäissäni olen sanonut blogissani laihduttavani. Niin kävi muistaakseni kerran, kun mun uusi mekko ei mahtunut mun päälle. Se oli virhe, sillä en ajatellut sanaa laihdutus silloin. 

Tämä on kuitenkin minun asiani ja mun juttu. Mä tiedän mitä mä teen ja haluan olla onnellinen mun kropassa. Haluan näyttää mun kiusaajille, että hei kiss my ass. 

Mutta kiitän tostakin kommentista ja pahoittelen mun purkausta. Halusin vain, että jos joku toinenkin noin ajattelee, tietäisi nyt sen, että ihan turhaan. 

:)


ps... missään vaiheessa en väittänyt, ettenkö söisi "normaalia arkiruokaa"...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti