maanantai 10. elokuuta 2015

STOP

Kerroinkin jo teille, että mun vatsaa tai siis tarkemmin ottaen suolistoa tutkitaan. Oon käynyt lukuisissa verikokeissa ja muissa testeissä, ja multa löytyikin yksi arvo jonka takia mut siirrettiin sairaalalle. Eilen oli mun sairaalakäynti, missä taas sain luovuttaa 13 purkkia verta ja sain tietää, että suolentähystys on edessä. Nukutuksessa onneksi.
 
Lääkäri takertui pariin asiaan mussa. Muun muuassa mun painoon. Mun paino on 48kg, tai ainakin oli eilen lääkärin vaa'alla. 48kg.
Se oikeasti tuli vähän yllätyksenä, sillä jos mun olisi pitänyt veikata painoa, olisin varmasti ajatellut, että se on noin 51kg. Heti kun se tippuu nelosen puolelle niin loksahtaa suu jo auki. Kesällä kun en ole vaa'alla rampannut, ei ollut mitään hajua, että paino olisi menossa alaspäin.
 
Lääkäri sanoi, että mun kroppa on ottanut ns. tiputtamisvaihteen päälle ja jos syön vähemmän mitä kulutan, paino vain tippuu ja tippuu. Ja koska mun suolistossa on jotain, niin se luultavasti vielä nopeuttaa laihtumista. Lääkäri hyvin kovaan painotti: Syö kunnolla, paljon ja monipuolisesti. Paino ei kuulemma saa enää tippua yhtään.
 
Tää oikeasti järkytti mua vähän. Mä juuri olin ajatellut, että nyt vedän taas kovempaa ja nipistän ruoasta, että saan kesäkilot pois. JA siis mitkä kesäkilot? En tiedä, olenko mä sokea vai miksi musta mun kroppa ei näytä 48 kiloiselta ..? Kun mun paino jäi siihen 55kg, olin jo tyytyväinen. Kun se tippui 50kg ajattelin, että tää on se mun paino ja tähän se jääkin. Kaksi kiloa siitä alaspäin, olo vain huolestuu.
 
Luultavasti mulla on pitkäaikaissairaus. Sairaus, johon vaaditaan elämänmittaiset lääkkeet. Sairaus, jonka takia joudun käymään sairaalassa tietyin väliajoin. Sairaus, joka saattaa rajoittaa mun ruokavaliota. Sairaus, joka saattaa pahentua.
 
Nyt vain sormet ja varpaat ristiin, ettei mulla olisi mitään sairautta. Vaikka tyhmältä toi tuntuu sanoa, sillä lääkäri oli jo hyvin varmana että sairaudesta olisi kyse. Lähete sairaalaan tulee tässä 2-4 viikon kuluessa, joten nyt vain odotellaan.
 
Koitan nyt olla murehtimatta syömisiäni, koska haluan saada itseni kuntoon ja sairauden selville, ennen kuin jatkan mitään kroppaprojekteja....
 


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti