torstai 18. kesäkuuta 2015

Hiljaiseloa

..on ollut blogin puolella.
 
Olen kyllä yrittänyt kirjoittaa tänne, mutta mitään järkevää en ole saanut aikaiseksi. Ehkä siksi, kun olen ollut kone sylissä aina kello yksitoista illalla. Konetta en ole sen kummemmin availlut. Nyt kuitenkin kirjoitusinnostus taas lähti käsistä ja tässä ollaan!
 
Juhannuskin on aivan oven takana, mutta meidän perhe ei sitä kummemmin vietä. Kyllä ollaan aina välillä kokko käyty katsomassa ja viime kesänä oltiin ystävien talolla viettämässä jussia. Nyt ei lomaakaan meidän porukoilla juurikaan ole, eli ihan kotimaisemissa. Tosi kiva kyllä, kun kaupunki tyhjenee ja saa olla ihan rauhassa. Siis Helsingissä rauhassa, se on aika mukavaa. Huomenna käydään ihan lyhyellä reissulla mummun luona kahvittelemassa, mutta illaksi tullaan taas omaan kotiin.
 
Mun konfirmaatio ja koko rippikouluhomma on takanapäin, mutta hyvä niin. Vaikka konffispäivä oli tosi ihana, ei rippikoulu ollut niinkään ihana. Nyt vain katson haluanko mukaan isostoimintaan ja jos lähipiiriin vaikka syntyisi vauva ja mut haluttaisiin kummiksi? Saa nähdä. Nyt se yksi velvollisuus on kuitenkin suoritettu.
 
Vielä Maanantaina nautin jäätelöstä ja kekseistä, mutta Tiistaina pistin taas stopin. Naamaan ilmestyi finnejä ja maha alkoi olla ilmapallo, että musta tuntuu, ettei herkkujen syöminen näihin vaivoihin helpottaisi. Vaikka parisen päivää oltu vasta herkuttomalla, niin olo on paljon energisempi. Ei ole edes tehnyt tiukkaa olla syömättä herkkuja, kun juurihan niitä söi vatsan täydeltä. On se kiva, että oppi pistämään stopin herkuille kun alkoi tuntumaan. Ennen olisin varmaan joutunut siihen sokerikierteeseen, mutta nyt mun kroppa ei näköjään edes kaipaa sokeria tai ei ainakaan herkkuja ole tehnyt mieli sen kummemmin.
 
Treenit on rehellisesti sanottuna jäänyt vähille. Tiistaina kävin Fit Fightissa 45min ja tänään menen HIIT 15min ja Zumba 55min. Sitten juhannusta ja sen jälkeen taas uudestaan. En ole yhtään edes ottanut stressiä koko liikunnasta. Sen kyllä huomasi, että kun jätti sokeripommit taakse niin liikunnanilo lisääntyi ja tiistaina jo poljin innokkaana salille. Nytkin vaikka ulkona sataa, ei yhtään haittaa kohta lähteä ulos. Saa vähän purkaa energiaa, jota olen saanut syömällä oikein.
 
Juhannus olisi siis tarkoitus viettää herkuttomana ja ajattelin kokeilla raakakakkua. Mitään en lupaa siitä! Tarkoitus olisi vain itselle saada vähän herkun korviketta, kun muut mässäävät. Ostin jo cashew-pähkinät ja vielä loput ainekset niin eiköhän Lauantaina voi jo alkaa kakkua pyörittämään. Toivotaan , että onnistuu! Viime Lauantaina tein muffinsseja konffikseen. Näin ne mieltymykset taas muuttuu. :D
 
Viikon päästä mulla on synttärit, enkä edes tiedä haluanko silloin herkutella. Tällä hetkellä ajatus sokeripommeista ja muista ällöttää, mutta olen avoin kakkupalan suhteen. Meille tulee pari tuttua käymään, niin uskon, että voisin hellittää otetta. Once in a year!
 
Mulla alkaa Maanantaina kaupassa työt ja 2 viikkoa olisi tarkoitus purkaa lasteja. Ihan mielenkiinnolla menen, vaikka samalla ajatus kuumottaa hiukan. Olin isomassa kaupassa TET harjoittelussa ja se oli oikeasti haastavaa hommaa. Nyt on pienempi kauppa ja uskon, että selviän. Tosin tällä kertaa olen yksin harjoittelijana. Tetissä mulla oli paras kaveri ja yksi eri koulusta tullut harjoittelija. No näillä mennään! Kyllä ainakin lompakko kiittää 2 viikon jälkeen, jos ei muuta.
 
Oon myös tällä viikolla (ma-ke) hoitanut kahta kouluikäistä, omaa pikkuveljeä ja hänen ystäväänsä. Siitä sain vähän taskurahaa. Elokuussa olisi vielä samanlainen pesti, mutta vain pidemmän ajan. Sitten olisi kissanhoitoa, eli ruokintaa ja tällaista ainakin Lauantaina, ja sitten Heinäkuun alussa.
 
Oon kyllä iloinen, että oon saanut duunia haalittua itselleni. En ehkä kutsuisi kissan ruokintaa tai oman pikkuveljen hoitoa sellaiseksi työksi. Se on enemmänkin auttamista, mistä saa taskurahaa. Kaupantyö oli mulle sellainen iso harppaus, sillä tein ensimmäisen palkallisen työsopimuksen ja se on sellaista "vakavaa" työtä. Tai siis, lapset voi laittaa pelaamaan kimbleä ja itse räplätä kännykkää. Kaupassa ei ihan niin tehdä.
 
 Nyt mä lähden valmistautumaan treeneihin, pitäkää te kiva juhannus. Palaillaan ♥


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti